Czy guma do żucia może być pomocna w dbaniu o zdrowe i białe zęby?

Metod dbania o zdrowe i białe zęby jest niemalże tyle, ile osób na świecie. Jedni stosują domowej produkcji płukanki, drudzy zaopatrują się w specjalistyczne pasty do zębów. Najbardziej powszechną i najmniej wymagającą metodą jest żucie miętowej gumy do żucia. Czy jednak rzeczywiście ma ona wpływ na stan naszego uzębienia? Oczywiście, żucie gumy do żucia może...

być korzystne, w szczególności, gdy nie mamy możliwości umyć zębów po każdym posiłku. W takiej sytuacji guma bez cukru może okazać się niezastąpiona, ponieważ odświeża oddech, jednocześnie usuwając resztki treści pokarmowej ze szczelin międzyzębowych. Co ważne, żucie wzmaga wytwarzanie się śliny, co z kolei przyczynia się do neutralizowania kwasów będących główną przyczyną powstawania próchnicy. Z drugiej jednak strony, zbyt częste żucie gumy do żucia może przyczynić się do powstawania problemów ze stawem skroniowo-żuchwowym. Ciągły i jednostajny ruch powoduje nadwyrężenie stawu, co bezpośrednio wiąże się z odczuwaniem bólu zarówno w okolicach żuchwy, jak i głowy. Z tego powodu osobom cierpiącym na bóle migrenowe zdecydowanie odradza się regularne żucie gumy.
Najbezpieczniej jest stosować gumę do żucia od czasu do czasu, w sytuacjach, kiedy nie mamy możliwości wyszczotkowania zębów szczoteczką z pastą do zębów. W takiej sytuacji żucie gumy bez cukru nie powinno wiązać się z przykrymi konsekwencjami.