Jakie składniki mineralne na zdrowe zęby?

Czy dieta ma wpływ na zdrowie zębów? Tak. Właściwie zbilansowana dieta powinna dostarczać minerałów, które sprzyjają zdrowiu zębów oraz wzmacniają ich strukturę. Z dobrze skomponowanego jadłospisu powinno się natomiast wykluczyć cukry, które wspomagają rozwój bakterii próchnicotwórczych. Czy szczotkowanie i wizyty u stomatologa nie są wystarczające?

Czy szczotkowanie i wizyty u stomatologa nie są wystarczające?

Nie. To dwa z trzech czynników mających wpływ na kondycję zębów. Regularne szczotkowanie i opieka stomatologiczna powinny zostać uzupełnione przyjmowaniem właściwych składników odżywczych.

Jakie witaminy i minerały są dobre dla zębów?

W skład kompleksu minerałów i witamin dedykowanych naszym zębom to: wapń, fosfor, fluor, magnez, witamina D, A, C, K, B12 oraz koenzym Q10.

Czy tylko gotowa suplementacja?

Nie. Gotowe kompleksy witamin i minerałów dostarczą potrzebnych składników, aczkolwiek lepiej przyswajalne – i tym samym lepsze – są naturalne składniki, znajdujące się w zbilansowanej diecie.

Jakie minerały na mocne szkliwo i twarde zęby?

Za stan szkliwa odpowiada wapń, który znajdziemy w szpinaku, chudych produktach mlecznych, produktach zbożowych, łososiu, sardynkach czy burakach.

Za twarde zęby odpowiada witamina D, którą znajdziemy w tłustych rybach, jajkach, maśle, kakao i kukurydzy. Warto o nią zadbać, ponieważ jest odpowiedzialna za przyswajanie wapnia, magnezu i fosforu.

Jakie witaminy na dziąsła?

Wzmocnieniem dla dziąseł jest witamina C, która dodatkowo działa przeciwbakteryjnie. Znajdziemy ją m.in. w pomidorach, kapuście kiszonej, selerze, brokułach. Przeciwbakteryjnie działa także witamina A obecna w wątróbce, szpinaku, agreście, dyni czy jajach.

Czy jedzenie może zapobiec próchnicy?

Tak. Odpowiada za to fluor, którego dostarczymy wybierając ryby, cielęcinę, ryż, herbatę.